Saturday, August 21, 2010

اعتراض ضد رژيم در اروميه

عصرامروز 30 مرداد ماه ساعت 5 بعد از ظهر حدود 4 هزار نفر از اهالی مناطق حسین آباد، علی آباد، بابا ساعی ، زیر نیروگاه و کمربندی ارومیه در اعتراض به مشکلات عبور و مرور در جاده کمربندی اورمیه دست به تجمع زده و این جاده را بر عبور وسایط نقلیه بستند که منجربه درگیری شدید میان نیرو های امنیتی و مردم شد.

بنا به گزارش گونازپورت از اورمیه این تجمع مدنی که همراه با شعار های اعتراضی و حمل پلاکارد هایی به زبان های تورکی و فارسی بود با دخالت نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی رژیم به درگیری کشیده شد و چندین نفر نیز دست گیر شدند.

مردم این مناطق که اکثرا بر اثر سیاست های نادرست نظام از فقر شدید رنج میبرند با مشکل دیگری به نام "پل هوایی" روبرو شده اند. بنا به مشاهدات و گفتگوهای رودر روی خبرنگار مان، اهالی از نبود زیر گذر یا پل هوایی ناراحت بوده و این مشکل را دلیل کشته شدن تعدادی از اهالی این مناطق در تصادفات رانندگی می دانند.

تجمع کنندگان که پاکاردهایی با شعارهایی مثل "فقط کرپی (کوپرو)" و " پل اساسی" در دست داشند یکصدا خواستار حضور شهردار و مسئولین شهر در این تجمع برای پاسخ گویی شدند که در ابتدا نیروهای امنیتی که تصویرشان در پایان گزارش مشاهدا خواهید کرد، برای کنترل جو اقدام به گفتگو با مردم نمودند که پس از قانع نشدن اهلی، "سرهنگ علی پور علی زاده" به صورت بسیار زشتی اقدام به فحاشی و ضرب و شتم جوانان کرد که با واکنش ساکنان رو برو کشته و تبدیل به درگیری مردم شهر اورمیه و نیروهای امنیتی شد.

پس از ساعاتی چند مامورین که با سیل مردم روبرو شده بودند مجبور به عقب نشینی شده و خواستار گفتگو با نمایندگان معترضین شدند. تنی چند از ریش سفیدان و فعالین حرکت ملی به عنوان نمایده و آقای سلطانی معاون فنی و عمرانی شهرداری برای گفتگو در مسجد "یا زهرا" حضور پیدا کردند که پس از گفتگو های فراوان مسئولین قادر به راضی نمودن نمایدگان معترضین نشدند.

پس از حدودا یک ساعت موج جدید اعتراضات با حضور حدودا 10 هراز نفر از اهالی این محله ها و خیابان های اطراف شکل گرفت که این بار موجب درگیری بسیار شدید و پرتاب گاز اشک آور میان مردم و نیرو های انتظامی شد. مردم نیز در مقاومتی سرسختانه اقدام به بستن اتوبان و آتش زدن لاستیک کردند.

از دست گیر شدگان و زخمی های این درگیری خبری در دست نیست.

هم اکنون و هنگام تنظیم این خبر در گیری های پراکنده ادامه داشه و نمایدگان معترضین نیز مشغول گفتگو با آقای "حضرت پور" عضو شورای شهر ارومیه هستند. خبر ها حاکی از قول مسئولین برای شروع اقدامات ساخت روگزر از فردا است.

لازم به ذکر است فعالین حرکت ملی آزربایجان نقش بسیار مهمی در سازمان دهی این تجمعات ایفا کردند.



Read more: فوری: درگیری شدید بین اهالی حسین آباد ارومیه و نیروهایی امنیتی | GAIP XƏBƏR | به, از, در, که, این | GAIP XƏBƏR http://gaip.biz/اخبار/اخبار/1822-5404841.html#ixzz0xJ4MPKZS
Get this free plugin from FreeCSS3Templates.com

No comments:

Post a Comment