Tuesday, April 19, 2011

یام تبریک بمناسبت تظاهرات جسورانه ملت عرب الاحواز

نبال فراخوان تشکلهای ملی الاحواز برای تظاهرات در سالروز مقاومت ملی احواز ملت عرب الاحواز در روز 26 فروردن1390 برابر با 15 آپریل 2011 در سرتاسر الاحواز بر علیه اشغالگران ایران تظاهرات خیابانی موفقی بر پا کرد

رژیم اشغالگر فارس برای جلو گیری از تظاهرات و سرکوب ملت عرب الاحواز نیروهای نظامی خود را با عنوان کردن دفاع از مرزها به الاحواز انتقال داد بطوری که جتی در شهرکها نیز هزاران نظامی مستقر کرد . بنا به گزارشات در بعضی از مناطق در جلوی هر منزلی دو نفر موتور سوار نظامی مستقر شده بود تا از بروز هر حرکتی جلوگیری کنند وحکومت نظامی شدیدی از طرف رژیم اشغال برقرار شده بود.علی رغم تمامی این تدابیر سخت امنیتی ملت قهرمان الاحواز بر نیروهای اشغالگر غلبه کرده و تظاهرات اعتراضی گسترده ای برقرار کرد.

طبق اطلاعات واصله در این تظاهراتهای اعتراضی 11 نفر شهید دهها نفر زخمی و 470 نفر دستگیر شده اند.
حزب استقلال آزربایجان جنوبی ضمن تبریک مبارزات جسورانه ملت عرب الاحواز و حمایت کامل از مبارزات بر حق آن، سرکوب وحشیانه رژیم اشغالگر فارس را شدیدان محکوم کرده و خواهان آزادی بی قید و شرط دستگیر شدگان مباشد.ما اعلام میکنیم که ملت عرب الحواز در این مبارزه تنها نیست . ملت ترک آزربایجان دوشادوش با همسنگران عربالاحواز برای رهایی کامل ملت مان از شر اشغال مبارزه خواهیم کرد. تنها راه حل این معضل و پایان دادن به درگیری ها خروج بی قید و شرط اشغالگران فارس از تمامی مناطق اشغالی میباشد .
ح

No comments:

Post a Comment