Wednesday, December 8, 2010

به مناسبت 21 آذر

ملت ترک آزربایجان در 21 آذر 1324 با بیرون راندن اشغالگران فارس از وطنمان آزربایجان جنوبی و تشکیل دولت ملی آزربایجان جنوبی اراده ملی خود را نشان داد. دستاوردها و موفقیت دولت ملی آزربایجان جنوبی آنچنان چشمگیر بود که زبانزد عام و خاص شد. زبان ترکی آزربایجان زبان رسمی اعلام شده و تمامی مدارس، ادارات ، روزنامه ها و غیره به زبان مادریمان آغاز به کار کرد. به همت دولت ملی آزربایجان جنوبی درالفنون آزربایجان ، رادیو، تئاتر ، بیمارستانها ، یتیم خانه ها ، پرورشگاها ، ادارات ، مراکز کار و تولیدی در آزربایجان جنوبی تاسیس شد. جاد ه ها و را ه آهن احداث و برای اولین بار خیابانهای تبریز آسفالت شد.آنزمان در کشور به اصطلاح ایران هنوز آسفالت وجود نداشت .

زن که در فرهنگ ارتجاعی آریایئ هیچ پایگاهی در اجتماء بجز زائیدن شیران نر ندارد!! "زنان را همین بس بود این هنر – نشینند و زاین شیران نر-- زن و اژدها هر دو در خاک به - جهان پاک از این هردو ناپاک به" فردوسی ادامه میدهد که باید زن از زمین ریشه کن شود و در زیر حاکمیت فارسها هم زن از تمامی حقوق خود محروم و از اجتماء منزوی شده بود ، ولی به همت حکومت ملی آزربایجان جنوبی زن مقام والای خود را بازیافت و در امورات سیاسی و اداری بدون هیچ گونه تبعیض فعالانه شرکت و برای اولین بار حق انتخاب شدن و انتخاب کردن که توسط حکومت فارسها چپاول شده بود باز پس گرفته و فرهنگ پیشرفته و مدرن آزربایجان را به نمایش گذاشت.البته 17 سال بعد از آن محمد رضاشاه پهلوی با تقلید از حکومت ملی آزربایجان به زنان حق رای داد و بعد از آن با کپی برداری از دولت ملی آزربایجان شروع به اصلاحات ارضی کرد.

دولت ملی آزربایجان جنوبی با مبارزه بی امان خود فقر و بیکاری واعتیاد حاصل از حاکمیت فارسهای اشغالگر را به پایان رسانده و با تاسیس کارخانجات ، مراکز تولیدی و توسعه ، برای ملت ترک آزربایجان رفاه اقتصادی و آزادیهای اجتماعی سیاسی و امنیت ملی بی نظیری تامین کرد.آنچنان که این رفاه و امنیت در آزربایجان توجه مجامع بین المللی و آمریکارا به خود جلب کرد.بطوری که ولیام داگلاس در کتاب خود (سرزمین عجایب با مردمان مهربان) مینویسد پیشرفت و اصلاحات اقصادی سیاسی در مدت یک سال حکومت ملی آزربایجان از اصلاحات دوران پهلویهای پدر و پسر بیشتر بود.

نژادپرستان فارس تحمل این پیشرفت آزربایجان جنوبی را نداشتند چرا که توسعه آن موجب بیداری روح ملی در دیگر ملل تحت اشغال میشد و میرفت که تومار اشغالکران را در هم پیچد وبه همین منظور در 18 آزرماه 1325 بمباران هوای و تجاوز زمینی آغاز ودر مدت 10روز اول 50000 ترک آزربایجان را توسط ارتش فارس قتل عام کرده نهایتا در 27 آذر 1325 آزربایجان را اشغال کرد. با اینکه سرلشکر زنگنه در کتاب ماموریتهای من در آزربایجان بصراحت و با این لحن که "در 27 آذر 1325تمامی آزربایجان توسط ارتش ایران اشغال شد" ولی شونیستهای فارس با شیادی تمام برای اینکه نسل های آینده آزربایجان ازتاریخ حقیقی یعنی 21 آذر روز تشکیل دولت آزربایجان جنوبی و دست آورد های آن بی اطلاع نگه داشته شوند ، روز 21 آذر را مصادره و به عنوان روز نجات آزربایجان!؟ هر ساله جشن میگرفت.

در روز 26 آذر1325 تمامی کتابهای ترکی آزربایجانی توسط اشغالگران فارس به اتش کشیده شد و حتی چند تن از معلمین که تلاش میکردند از سوزاندن کتابها ممانعت کنند نیز توسط فارسها زنده زنده سوزانده شدند. از آنروز زبان ترکی آزربایجانی ممنوع و زبان اشغالگر فارس بالجبار به فرزندان معصوم ملت آزربایجان جنوبی تحمیل شد. البته جنایات به اینجا ختم نمی شود بلکه 100000 ترک ازربایجان توسط محمد رضا شاه از سرزمین خود تبعد و اخراج شدند و تعقیب و کشتار تا 10 سال بعد از ان ادامه داشت که نهایتا محمد رضا شاه بعد از ریشه کن کردن روشنفکران و آزادیخواهان آزربایجان به اصطلاح عف عمومی اعلام کرد!؟

آری تمامی این سیاست ها برای از بین بردن هویت ملی ما توسط شوونیزم فارس اعمال شده و میشود تا شاید مارا فارس بکنند. ولی قیام ملت ترک آزربایجان در اول خرداد 1385 تمامی این سیاستهای نژادپرستان فارس را زیرو رو کرده و با فریادهای هارای هارای من تورکم خط بطلان به سیاست 80 ساله فارس سازی زده و با فریادی رسا به گوش جهانیان رساند که ما فارس نیستیم و فارس نخواهیم شد. آری بشنوید، ما فارس نیستیم وهر گز هم فارس نخواهیم شد. صدالبته ایمان درایم که طولی نخواهد کشید با تکیه بر ارده ملتمان مجدادا اشغالگران فارس را از وطنمان آزربایجان جنوبی اخراج و دولت مستقل ازربایجان جنوبی را بار دیگر یرقرار خواهیم کرد.

ملت مبارز آزربایجان:

بدینوسیله حزب استقلال ازربایجان جنوبی ، 21 آذر روز برقراری حکومت ملی آزربایجان جنوبی را به تمامی آزربایجانیان و آزربایجان دوستان تبریک گفته برنامه های اجرای خود را در 65 مین سالگرد حکومت ملی آزربایجان به شرح زیر اعلام میدارد .

ارسال تبریکات بمناسبت 21 آزر روز تاسیس دولت ملی ازربایجان جنوبی از طریق س م س ، بلوتوس و ایمیل به تمامی آزربایجانیان و آزربایجان دوستان.

نوشتن شعار ملی زنده باد 21 آذر روز حکومت ملی آزربایجان بر دیوارهای شهرهای آزربایجان جنوبی.

جشن ترقه و فشفشه و ارسال بادکنهای قرمز به هوا.

تزئین شهرهایمان با رنگ قرمز نماد وحدت حرکت ملی آزربایحان .

پخش گسترده فیلم وسی دی ها مربوط به دست آورد های حکومت ملی آزربایجان جنوبی.

ساعت 8 شب 21 آذر با گرگهای خاکستری هم آواز شده وهم صدابا گرگان خاکستری لرزه بر اندام اشغالگران فارس خواهیم انداخت.

بیست هفت آذرماه (27) روز اشغال آزربایجان توسط اشغالگران فارس میباشد . به همین مناسبت ساعت 8 شب 27 آذر بنمایش اعتراض یک دقیقه چراغهارا خاموش خواهیم کرد.

No comments:

Post a Comment