Wednesday, December 8, 2010

محكوميت يك فعال آذربايجاني در اعتراض به توهين هاي خاتمي

حکم شش ماه حبس تعزیری وسی ضربه شلاق به مدت چهار سال تعلیقی آقای حامد حسن زاده و همچنین حکم نود و یک روز حبس و سی ضربه شلاق تعلیقی به مدت دو سال آقای برات دادگر از سوی رئیس شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان آزربایجان شرقی تایید شد .



همچنین این فعالین به زندان تبریز فرا خوانده شده و مرحله انگشت نگاری و شروع مدت تعلیق انجام گرفته است.



به گزارش سانا حامد حسن زاده و برات دادگر، از فعالین آزربایجانی در تبریز طی حکمی از سوی شعبه ۱۱۱ جزائی تبریز به نود و یک روز حبس و سی ضربه شلاق تعلیقی به مدت دو سال (برات دادگر) و شش ماه حبس تعزیری وسی ضربه شلاق به مدت چهار سال تعلیقی (حامد حسن زاده ) محکوم گردیدند.



اتهام این فعالین اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق سردادن شعارهایی با محوریت تحصیل به زبان مادری و خواستهای ملی و زبانی آزربایجانیها و اعتراض به جوک گویی نژادپرستانه محمد خاتمی بوده است.



این فعالین پس از پایان مراسم سخنرانی میرحسین موسوی در ورزشگاه باغشمال تبریز در چهارم خرداد هشتادوهشت و بدنبال طرح شعارهایی با محوریت حقوق زبانی و ملی آزربایجانیها و اعتراض به جوک نژادپرستانه سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران و عضو کمپین انتخاباتی موسوی، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند.



شایان ذکر است بدنبال انتشار فیلمی در اینترنت که محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران را در حال بازگویی جوکی در مورد آذربايجاني‌ها نشان می‌دهد شهرها و دانشگاههای آزربایجان به صحنه اعتراضات آزربایجانیها تبدیل شد. در جریان این اعتراضات و همزمان با سخنرانی میرحسین موسوی در تبریز ماموران امنیتی با حمله به عده ای از حاضرین که شعار سر می دادند، آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و عده زیادی را بازداشت کرده بودند.

No comments:

Post a Comment