Wednesday, December 8, 2010

مشخص شدن تاريخ دادگاه فعالان آذري

تاریخ برگزاری دادگاه 14 تن از فعالین شناخته شده ی سیاسی آذربایجان مشخص گردید.

به گزارش سانا دادگاه انقلاب تبریز طی ابلاغیه ای از این فعالین آذربایجانی خواسته است در روز 11 دی ماه جهت رسیدگی به موارد اتهامی شان در دادگاه حاضر گردند.

این فعالین شجاع حرکت ملی روزها و ماههای متمادی بارها در سلولهای انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات در تبریز مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته و موارد متعدد ضرب و شتم، بازجویی های 24 ساعته، بی خوابی و... بر آنان اعمال گردیده است.

طبق اعلام خانواده های بازداشت شدگان و وکلای آنها این فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی به مواردی همچون عضویت در تشکیلات گاموح، اجتماع و تبانی جهت بر هم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و معاونت در ارتباط با بیگانگان متهم شده اند.

گفتنی است آقایان و خانمها یوروش مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی، آیدین خواجه ای، بهبود قلیزاده، بهمن نصیرزاده، علیرضا عبداللهی، حسن رحیمی، شهرام رادمهر، نعیم احمدی، محمود فضلی، شکرالله قهرمانی، اکبر آزاد، پینار فرج زاده، زهرا فرج زاده، یونس سلیمانی و یاشار کریمی از اوایل سال جاری توسط نیروهای امنیتی دستگیر گشته و پس از تحمل نزدیک به 5 ماه زندان انفرادی با تقبل وثیقه های سنگین 220 میلیون تومانی به طور موقت آزاد گردیدند.


اما از سوی دیگر یوروش مهرعلی بیگلو و لطیف حسنی که علاوه بر موارد اتهامی فوق به ارتباط با بیگانگان نیز متهم شده اند کماکان با وجود گذشت 7 ماه همچنان در بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات به سر می برند و مامورین امنیتی بر عدم تکمیل پرونده ی آنان و ادامه ی روند بازجویی تاکید کرده اند. یوروش مهرعلی بیگلو 207 روز و لطیف حسنی 193 را تا کنون در انفرادی به سر برده اند.

No comments:

Post a Comment