Wednesday, December 8, 2010

جوك سال - همه ما بي خدائيم

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، یکشنبه شب در همایشی در شیراز گفت که رد ولایت فقیه انکار خداوند است و باید ولایت فقیه را به عنوان یکی از احکام خداوند در روی زمین دانست.

دبیر شورای نگهبان که در همایش «توسعه و تعمیق بصیرت» سخن می گفت، اظهار عقیده کرد که «حاکمیت اصلی با خداوند است و خداوند با شرایط ویژه افرادی را برای حاکمیت بر دیگران انتخاب می کند که از ذهن بشر دور است.»

به گزارش خبرگزاری فارس، وی پیام و اهداف «انقلاب اسلامی» را برگرداندن حکومت اسلامی به جای اصلی خود با مدیریت ولایت فقیه دانست.

ولایت فقیه که در زمان خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد حکومتی رسمیت پیدا کرد در تاریخ تشیع همواره یکی از موارد اختلافی میان فقها و عالمان دین بوده است.

بر اساس نظریه ولایت فقیه که بیشتر از سوی آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، در کتاب «ولایت فقیه» تشریح شده بود، در عصر غیبت امام دوازدهم شیعیان، فقهای عادل و با بصیرت نایبان وی محسوب شده و باید زمام امور حکومت را در دست گیرند.

تا پیش از این، ولایت فقیه تنها در امور قضایی و فتوا اختیارات داشت ولی آیت الله خمینی این نظریه را به حوزه سیاست نیز بسط داده است.

از زمان انتصاب آیت الله علی خامنه ای به مقام رهبری جمهوری اسلامی، هواداران سنتی و تندروی وی مقام ولایت فقیه را بالاتر از قانون اساسی دانسته و اختیاراتی فراقانونی برای وی ترسیم کرده اند.

آیت الله جنتی ۸۴ ساله در سخنان یکشنبه شب خود گفته است: «با مدیریت ولایت فقیه، بسیاری از بحران های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که از سوی دشمنان اسلام تحمیل شده بود مهار شده است.»

وی با اشاره به اعتراض های گسترده به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مدعی شد: «اگر جلو فتنه گرفته نمی شد، کشور به دست آمریکا می افتاد.»

دبیر شورای نگهبان همچنین عصر یکشنبه در سخنرانی دیگری گفته بود: «هدف از راه اندازی جنگ نرم نه تنها از میان برداشتن ولایت فقیه بوده بلکه هدفش براندازی انقلاب اسلامی ایران است.»

اظهارات آیت الله احمد جنتی یکی از تندترین سخنان وی علیه مخالفان رهبر جمهوری اسلامی ایران است که در بیش از یکسال گذشته نسبت به عملکرد آیت الله خامنه ای در حمایت از دولت محمود احمدی نژاد انتقادهای شدیدی صورت داده اند.

رهبران معترضان که اصولگرایان و رسانه های دولتی از آنها به عنوان «سران فتنه» یاد می کنند ضمن رد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفته بودند که دولت برآمده از آن را به رسمیت نمی شناسند و در این رای گیری «تقلب های گسترده و سازماندهی شده» صورت گرفته است.

این در حالی است که شورای نگهبان و آیت الله خامنه ای بر صحت و سلامت انتخابات پافشاری کرده و گفته اند که هدف اعتراض ها، «براندازی نرم» و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله جنتی می گوید که «هدف حرکت کور سران فتنه دگرگونی حقایقی است که در جامعه اسلامی روی داده است.»

میر حسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان سران مخالفان دولت در ماه های اخیر تحت فشارهای زیادی قرار گرفته و از ارتباط آنها با هوادارانشان جلوگیری می شود.

No comments:

Post a Comment