Sunday, October 10, 2010

مهندس آذربایجانی قصد شکایت از "صنایع الکترونیک سازان

بنا با اخبار دریافتی کایپ خبر از کوناز پورت :آسلان اسماعیل اف وکیل "رشید علی اف" امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود در مرکز مطبوعاتی خبرگزاری «ترند» بیان کرد: "رشید علی اف" مهندس آذربایجانی پس از آزادی از زندان ایران قصد شکایت از شرکت "صنایع الکترونیک سازان" ایران به دادگاه را دارد

وی افزود: در مدت زمان حبس غیر قانونی مهندس رشید علی اف در ایران در وضعیت جسمانی و روانی وی مشکلاتی به وجود آمده است. علی اف بخاطر تحمل این خسارتهای مادی و معنوی،از حکومت و شرکت "صنایع الکترونیک سازان" ایران قصد شکایت به دادگاه را دارد. وی ضمن درخواست پرداخت غرامت از ایران، خواستار مجازات مقامات ایرانی متهم در دستگیری خویش است.

به گفته وی، اقدامات غیر قانونی علیه این مهندس آذربایجانی امروز نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هنوز هم ایرانیها سندهای رسمی رشید علی اف - پاسپورت، برگه هویت، کارت دانشگاه و را تحویل نداده اند.

مهندس رشید علی اف و وکیل وی بدین منظور مکررا به سفارت ایران در آذربایجان مراجعه کرده اند که هنوز به آنها پاسخ رسمی داده نشده است.

گفتنی است، مهندس "رشید علی یف" بر اساس توافنامه دوجانبه بین دانشگاه دولتی باکو با شرکت "صنایع الکترونیک سازان" ایران، در سالهای 2006-2008 در ایران مشغول به فعالیت بوده است. رهبران این شرکت ایرانی در مورد فعالیت دائمی عالم آذربایجانی در ایران به وی پیشنهادهایی را ارائه میکردند، لاکن وی با رد این پیشنهادها به آذربایجان برمیگردد. پس از دعوت عباس افتخاری رئیس این شرکت، مهندس "رشید علی یف" در 5 اکتبر سال گذشته سفر کوتاه مدتی به ایران میکند. در 6 اکتبر او را در ایران به بهانه وجود مشکلاتی در ویزای وی دستگیر میکنند.

دادگاه ایران مهندس "رشید علی یف" را بدون حضور وی در دادگاه با اتهامات دروغ بمدت 3 سال به حبس محکوم کرده بود. لاکن وی پس از 1 سال و 10 ماه حبس، در روز 11 ماه اوت از زندان ایران آزاد میشود.

No comments:

Post a Comment