Wednesday, November 3, 2010

تهدید اعظم پیری همسر دکتر لطیف حسنی فعال مدنی آذربایجانی در بند از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی

مأموران امنیتی اداره اطلاعات تبریز طی تماس تلفنی با اعظم پیری همسر دکتر لطیف حسنی فعال مدنی آذربایجانی بازداشت شده در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز وی را با تهدید از پیگیریهای پرونده همسرش و تلاش برای آزادی ایشان منع کرده و با الفاظی به دور از شأن انسانی اقدام به توهین و تحقیر وی نمودند و اعلام داشتند که بی توجهی به دستورات و هشدارهای آنها عواقب بدی را برای ایشان، اعضای خانواده و همسرشان خواهد داشت.
همچنین مأموران اطلاعاتی مذکور با اقدام به شکنجه، دکتر لطیف حسنی را نیز مجبور داشتند که از داخل بازداشتگاه با همسرش تماس گرفته و گفته های آنها را برای وی تکرار نماید.
اعظم پیری در روزهای اخیر با مراجعه به دفاتر مراجع عالی قضائی کشور از جمله دفاتر دیوان عالی و رئیس قوه قضائیه توانست با چندی از مسئولین ذی ربط ملاقات نموده و آنها را در جریان دستگیری غیر قانونی همسرش از سوی وزارت اطلاعات آگاه نماید. همچنین خانم پیری با اخذ نامه هایی از مراجع عالی قضائی کشور و ارائه آن به دادستان و مسئولین دادگاه انقلاب تبریز خواستار آزادی همسرش از بازداشتگاه اطلاعات تبریز شده است. دادستان دادگاه عمومي و انقلاب تبريز نيزطي نامه اي به اداره طلاعات تبريز مبني بر تعيين تكليف پرونده دكتر حسني و ملاقات حضوري وي با همسرش اقدام نمودند ولي از سوي مسئولين امنيتي مذكور ترتيب اثري به اين نامه ها داده نشده است.

و نیز در پیرامون تماس تهدید آمیز مأموران اطلاعاتی به خانم پیری ابلاغ شده است که نامه های مذکور و درخواست دادستان دادگاه انقلاب تبریز هیچ تأثیری در روند بازداشت و آزادی دکتر حسنی نداشته و هر وقت که خودشان بخواهند و صلاح بدانند آزادشان خواهند کرد.

گفتني است دکتر لطیف حسنی در سوم خرداد 89 در کرج دستگیر و به تبریز انتقال داده شده و در بازداشتگاه اطلاعات تبریز در بند است ، دراین مدت وی به مدت یک ماه در اعتراض به دستگیری، شکنجه و بازجویی های خشن بازجویان را در اعتصاب غذا بوده است، ايشان از ابتداي بازداشت در سلول انفرادي نگهداري مي شوند.



دكتر لطیف حسنی دارای دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه باکو و مدرس مؤسسات عالی و دبیرستانهای کرج از فعالین سرشناس مدنی و از مدافعان سر سخت هویت آذربایجانی و از مدافعان راستین حقوق بشر است .وی در دوره اخیر انتخابات شورای شهر در شهر کرج اعلام کاندیداتوری نموده بود که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد

No comments:

Post a Comment