Friday, November 19, 2010

درگيري شديد مزدوران رژيم با مردم

عصر روز سه شنبه 25 آبانماه نزدیک به ساعت 19 و سی دقیقه به وقت تبریز، در خیابان شهناز درگیری لفظی شدیدی میان جوانان ترک و ارمنی به وقوع پیوسته که منجر به وقوع تظاهرات مردمی در تبریز شده است



بر اساس اخبار رسیده از گونازپورت، عصر روز سه شنبه 25 آبانماه نزدیک به ساعت 19 و سی دقیقه به وقت تبریز، در خیابان شهناز، حد واسط پاساژ ضرغامی و محله بارناوا، درگیری لفظی شدیدی میان جوانان ترک و ارمنی به وقوع پیوسته که منجر به وقوع تظاهرات مردمی با حضور صدها تن از اهالی تبریز شده است.



براساس گزارش شاهدان عینی به دنبال درگیری لفظی دو جوان آذربایجانی با چند دختر و پسر افراطی ارمنی، ارامنه مذکور اقدام به فحاشی به قومیت و ناموس جوانان ترک کرده و به جوانان آذربایجانی دشنام داده و جملات وقیحی چون "شما ترک خر هستید" و یا "چه خوب شد که داشناکهای ارمنی در قره باغ به زنهای شما آذربایجانیها تجاوز کردند" بر زبان رانده اند.



به دنبال این اظهارات ناشایست از سوی ارامنه افراطی که جمعیت آنان در حال حاضر کمتر از 1000 خانوار در تبریز 2 میلیون نفری است، جوانان آذربایجانی بدون اینکه نسبت به این فحاشیها متوسل به خشونت شوند وارد بحث پر هیاهوئی با آنان می شوند.



این اوضاع توجه عابرین را جلب کرده و در عرض چند دقیقه جمعیتی قریب به هزار نفر در محل حادثه تجمع می کنند.



به این تریب اوضاع در خیابان شهنار تبریز نا آرام شده اکثریت تجمع کنندگان شروع به سردادن شعارهای هویت طلبانه می کنند. شعارهایی چون:



- ارمنی داشناکلاری تورکلرین دوشمانی



- یا قاراباغ یا اؤلوم



- هارای هارای من تورکم



- یاشاسین آذربایجان



- محو اولسون ارمنیستان



- ....



در این تجمع سرداده شده است.



به دنبال سرداده شدن شعارهای ملی در خیابان شهناز تبریز، نیروهای امنیتی به سرعت در محل حاضر شده ضمن خارح کردن ارامنه وحشت زده از محل، اقدام به متقرق کردن مردم و محاصره نظامی خیابان مذکور می کنند.



تاکنون خبری از دستگیری و یا مجروح شدن تظاهرات کنندگان دریافت نشده است.



لازم به ذکر است که این تجمع امروز در 25 آبان ماه برابر با 96 مین سالگرد شهادت ستارخان سردار ملی و سردار غریب و مظلوم آذربایجان اتفاق افتاده است.



ستارخان به دنبال شلیک گلوله یپرم ارمنی در پارک اتابک تهران مجروح شده و پس از چندی در چنین روزی به شهادت رسید.



همه ساله در 25 ابان ماه مزار شریف شهید ستارخان واقع در قبرستان باغ طوطی در شاه عبدالعظیم شهر ری کعبه هزاران تن از عاشقان آذربایجانی می شد.



متاسفانه از 2 سال پیش به دنبال دستگیریهای وسیع شرکت کنندگان و شکنجه و حبس طولانی مدت آنان، حتی امکان قرائت فاتحه بر سر مزار شریف ستارخان در سالروز شهادت وی نیز از ملت آذربایجان سلب گردید

No comments:

Post a Comment