Wednesday, November 10, 2010

پان فارسيسم آشكار در شبكه تلويزيوني خبر حكومت اسلامي ايران

اخيراً شبكه تلويزيوني خبر حكومت اسلامي ايران تعيين وقت برنامه هاي روزانه خود را به چهار وقت محلي تهران ، كابل ، دوشنبه و اسلام آباد اعلام مينمايد .
شايان ذكر است شهر كابل به عنوان پايتخت كشور افغانستان ، دوشنبه پايتخت كشور تاجيكستان و اسلام آباد به عنوان پايتخت كشور پاكستان اردو زبان ! ، به زعم حكومت فاشيستي ايران به عنوان پايتختهاي كشورهاي فارسي زبان محسوب شده و كنار هم نهادن شهر تهران به عنوان پايتخت كشور چند مليتي كه ايران ناميده ميشود مصداق بارز و آشكار سياست پان فارسي حكومت حاكم بر ايران به حساب مي آيد .

اين در حاليست كه در كشور چند مليتي ايران! توركان آزربايجاني از لحاظ بافت جمعيتي حائظ اكثريت ميباشند . و از حقوق اولیه و انسانی خود از جمله انتخاب اسامی ترکی برای فرزندان و تحصیل به زبان مادری و... محروم هستند.

در این طرف مردم کشور برادر ترکیه از وجود 35 میلیون ترک در آذربایجان جنوبی هیچ گونه اطلاعی ندارند و دولت ترکیه با چشم پوشی بر این واقعیت حتی از بکار بردن نام «آذربایجان جنوبی» اعبا دارد .

حکومت آک پارتی به جهت روابط صمیمانه با دولت قدار جمهوری اسلامی ایران پخش تنها تلویزیون آذربایجان جنوبی « گونازتیوی» را از ماهواره ترکست را قطع می کند و اخیرا در سند سیاسی امنیت ترکیه « کرمئزی کیتاب» نام دو دولت ارمنستان و ایران دشمنان اصلی آذربایجان شمالی و جنوبی در واقع ملت ترک، را از لیست کشورهای تهدید کننده خود را حذف می کند این در حالی است بنا به اظهارات رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ایران در «دانشگاه افسری امام علی» ارتش، ترکیه بعد از آذربایجان دومین کشور دشمن

No comments:

Post a Comment