Tuesday, November 30, 2010

نادرستي اسناد منتشر شده در ويكيليكس در مورد آذربايجان

به گزارش خبرگزاری دولتی "آذرتاج" آزربایجان، واحد مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری آزربایجان اعلام کرد: اخیرا توسط سایت "Wikileaks" برخی اطلاعات مخفیانه در مورد دیدار مقامات رسمی آمریکا با سران و مقامات کشورهای مختلف منتشر شده است. در این این گزارشات برخی مطالب مربوط به دیدارهای مقامات آمریکا با الهام علی اف رئیس جمهور آزربایجان نیز منتشر شده است. تمامی این اطلاعات در مورد الهام علی اف رئیس جمهور آزربایجان در سایت "Wikileaks" دور از واقعیت بوده و کاملا بی اساس است. این اطلاعات بمنظور بر هم زدن مناسبات آزربایجان با کشورهای همسایه و ایجاد بی اعتمادی بین سران کشورهای منطقه یک اقدام تخریبی بوده است. استفاده رئیس جمهور از این گونه واژه ها در سخنان خود غیر واقعی است.

بنابر همین گزارش، جمهوری آزربایجان هیچ وقت بر امور سیاست داخلی کشورهای همسایه مداخله نکرده است. جمهوری آزربایجان همیشه سیاست توسعه روابط دوستانه و شفاف با کشورهای همسایه را اجرا کرده است.

الهام علی اف رئیس جمهور آزربایجان در تمامی دیدار و مذاکرات خود دیدگاه های خود در مورد منافع ملی کشور را بطور آشکار بیان کرده است. سیاست خارجی آزربایجان همیشه مستقل، مستحکم، منطقی و صمیمی بوده است

No comments:

Post a Comment